Forside

Forside

onsdag 18. mars 2015

January mittens i mars



Disse vottene hadde jeg planlagt skulle være en julegave, men ettersom jeg ikke fikk til å strikke pent med to farger ble de satt på vent. Noe som viste seg å bare være tull da de har så korte fargeskift at til og med jeg kunne klare det! Strikket ferdig i januar da jeg så et sted at januar er strikke-votter-måned, men da de var ferdige var jeg ikke fornøyd. Noen har sneket seg inn mellom vott en og to og skiftet ut det hvite nøstet, så det er nå en vott med hvitt og en med nesten hvitt. For å gjøre det enda verre har den nesten hvite votten en hvit tommel. Det straffer seg å sitte i halvmørke på sofaen og strikke..... Heldigvis ble de litt små til tenkt mottaker, så jeg "slapp" å gi de bort. Dermed ble det nye votter til med selv og etter noen snøballkamper er det nok ingen som ser fargeforskjellen. Tror jeg skal strikke et par til til opprinnelige tenkte mottaker, men da skal jeg endre på tommeltotten, den ble både rar og rart plassert.



Mønster: January mittens, men droppet den lativske fletten
Garn: Dale baby ull, under 1 nøste i hver farge
Pinner: 3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar