Forside

Forside

mandag 13. april 2015

Påskevotter



I tillegg til nøkken, fikk jeg også strikket ferdig et par votter til i påsken og litt etterpå. Da jeg leste om vottekonkurransen hos eventyrvotter, la jeg bort et par votter i diverse blåfarger jeg hadde startet på og fant fram garn i rødt og "gull". Da jeg var lita var jeg nemlig utrolig fascinert av Faberge-eggene, og særlig et i en mørk rød farge og masse gull. Synes fortsatt mage av disse eggene er fascinerende, men er mer glad i litt mindre pyntede egg nå, men fargene er fortsatt påskefarger for meg . Så da ble det Tornerose-faberge-votter i rødt og "gull" til husets minste. Som kunne  opplyse da jeg sa de var til henne at "mamma, jeg liker og ikke rødt og sånt annet, jeg liker rosa og lilla og gul......."



Bilde av egg hentet fra: eleganzadelluovo.it





Mønster: Tornerose, Votter fra evetnyrskogen
Garn: Pickles Extra Fine Merino
Pinner: 3
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar