Forside

Forside

mandag 4. mai 2015

Den egentlige påskestrikken






Jeg fikk strikket to par votter i påsken og litt etterpå, men det jeg egentlig skulle strikke, var denne genseren til meg selv. Nå strikket jeg og mye på denne i påsken, startet riktignok litt før påske, men den ble i hovedsak strikket i påsken. Bortsett fra de siste cm, oppskriften sa 12 nøster, jeg hadde 11 og litt og satset hardt på at det holdt. Det gjorde det ikke! Og selv om skibakkene i Trysil bød på mye, så var ikke garnbutikk et av tilbudene.... Så da ble den liggende til litt etter påske.


Mønster: Sandnes garn, hefte 1413 DYI
Garn: Alfa fra Sandnes garn
Pinner: 6 og 7


Men nå er den fullført, og jeg er alt annet enn fornøyd. Jeg visste jeg hadde garn med to forskjellige innfarginger, klarte ikke å se forskjell på garnet, men bilde av den ferdige genseren er rimelig avslørende....... Bilde avslører og en merkelig stripe midt på genseren, den skal da ikke være der! Dessuten har den for meg en merkelig passform, litt sånn snømann-aktig, plass til stor mage og tynne pinne-armer. Ikke noe for meg med tømmerhoggerskuldre og eh... ikke altfor stor mage. Vurderer å lage den om til en jakke, da plager ikke formen meg så mye, men den er tatt i bruk under tvil, og om ikke annet er den varm!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar