Forside

Forside

tirsdag 19. mai 2015

Med rett til å snike




Årets strikkeliste har lenge vært lang, og blir stadig lengre, men babyklær sto ikke på lista før for ikke så lenge siden. Men når beskjeden om at det dukker opp baby i nærheten til høsten er det jo bare å omprioritere fort som fy. Dessuten er det veldig behagelig med prosjekter som blir fort ferdig, og som ikke "bare" blir en lue. Og jakkene jeg har planer om å strikke til meg selv stikker jo ikke akkurat av..... Ikke garnet heller selv om det muligens mumles litt misfornøyd i kjelleren for tiden....
Romperen var grei å strikke, endret litt sånn at det er åpning mellom beina, litt praktisk mener jeg å huske da mine var små! Og knapper foran så man slipper å ligge på de. Jakka var vel og forsåvidt grei å strikke, men jeg klarte ikke å få den pen. Jeg har tydeligvis veldig forskjellig strikkefasthet på rett og vrang, og da jeg prøvde å kompensere for det, ble det bare verre..... Så det får bli en gjemme-under-dressen-hverdags-jakke!


Mønster: Genser-jakke fra hentesettet til Minstrikk
Garn: Drops baby merino
Pinner: 3
Mønster: Romper fra Den store guttestrikkeboka
Garn: Drops baby merino
Pinner: 3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar